Ontwerpbureau Vruchtvlees wint European Design Award

Zilveren bekroning voor literair tijdschrift Das Magazin.

25 MEI 2014, KEULEN, DUITSLAND
Samenvatting
Zaterdag 24 mei heeft ontwerpbureau Vruchtvlees in Keulen een prestigieuze European Design Award gewonnen voor hun ontwerp van literair tijdschrift Das Magazin. Het in 2011 gelanceerde tijdschrift werd vanaf de door crowd-funding gefinancierde nul-editie vormgegeven door het Haagse bureau.

Das Magazin is inmiddels het grootste literaire tijdschrift van Nederland en komt vier keer per jaar uit. Afgelopen week verscheen de bijzondere jubileumeditie van het magazine. Waar de normale uitgave al een grafisch zeer verzorgd uiterlijk krijgt, werd de 10e editie een heus hardcover boek, gebonden en al met linnen omslag. Das Magazin presenteert hierin de tien beste jonge schrijvers, geselecteerd met hulp van Herman Brusselmans.

De European Design Awards, ook wel bekend als de ED-Awards, worden jaarlijks uitgereikt aan Europese designers, voor werk van buitengewone kwaliteit.

Citaten
""We zijn er erg trots op dat onze liefde voor mooi ontwerp erkenning krijgt in de vorm van zo'n prestigieuze prijs." " Vruchtvlees
Over Vruchtvlees

Vruchtvlees: Digital, Strategy & Design realiseert potentie voor ambitieuze merken. Enthousiast en gedreven door design onderzoeken ze de vraag achter de vraag. Het resultaat is Dutch Digital Design: design gedreven en internationaal bekroonde digitale oplossingen waar mensen van houden en merken van groeien.

Vruchtvlees werkt voor klanten als Dutch Design Week, Theater Rotterdam, De Vegetarische Slager en O My Bag. In 2018 werd Vruchtvlees uitgeroepen tot European Design Agency of the Year door de European Design Awards.