Designbureau Vruchtvlees wint Red Dot Design Award

Design award voor literair merk Das Magazin

Vruchtvlees heeft een prestigieuze Red Dot Design Award gewonnen voor Das Magazin.

Vruchtvlees is een Haags ontwerpbureau voor online (merk)strategie en identiteit. Vruchtvlees werkt sinds 2007 voor klanten als VPRO, Gispen, Heineken, Museumnacht Amsterdam, Oerol festival en Théâtre Royal de la Monnaie.

Das Magazin is een in 2011 opgericht literair tijdschrift dat inmiddels ook leesclubs en festivals in binnen- en buitenland organiseert. Het aantal abonnees van het blad groeit hard, alsmede de omvang van de nevenactiviteiten, waardoor Das Magazin in korte tijd veel meer is geworden dan alleen een kwartaaltijdschrift. Das Magazin is uitgegroeid tot het grootste literaire merk van Nederland.

Vruchtvlees ontwerpt het tijdschrift en denkt op strategisch niveau mee met het merk. De award werd toegekend voor de buitengewone kwaliteit van het design van het tijdschrift.

Red Dot Design Award is een internationale prijs voor communicatie en design met duizenden inzendingen van over de hele wereld. De jury bestaat uit 27 internationale design-experts. De uitreiking zal op 6 november plaatsvinden in Berlijn.

Over Vruchtvlees

Vruchtvlees: Digital, Strategy & Design realiseert potentie voor ambitieuze merken. Enthousiast en gedreven door design onderzoeken ze de vraag achter de vraag. Het resultaat is Dutch Digital Design: design gedreven en internationaal bekroonde digitale oplossingen waar mensen van houden en merken van groeien.

Vruchtvlees werkt voor klanten als Dutch Design Week, Theater Rotterdam, De Vegetarische Slager en O My Bag. In 2018 werd Vruchtvlees uitgeroepen tot European Design Agency of the Year door de European Design Awards.